„Nem baj ha kilógok, ha annak van értelme, és eredménye.“

Interjú Jamniczki Gergely-lyel (Team Lead, Stores-support)

„Jamót“ először a hangjáról és kendőzetlen őszínteségéről veszed észre. Egyike azoknak a kollégáknak, akiket általában már a folyosóról hallasz, és szófordulataitól vagy visítasz, vagy… visítasz. :)

Eggyel tovább haladva viszont elég gyorsan egyértelmű lesz a munkához való alázata, emberközpontúsága, és egyenessége, amitől Gergő annyira Gergő, és amivel az AIIS oszlopos tagjává vált már több, mint 10 éve.

Milyen folyamatosan új arcokkal találkozni?

Őszintén nincs kapcsolatom az újakkal. Akkorára nőtt a cég, hogy fogalmam sincs már, hogy ki dolgozik nálunk és ki nem. Ha a bejáratnál rám szólna valaki, hogy „figyu, az XY részlegen dolgozom, engedj be, mert nincs kártyám“ - hát nem engedném be.

Ami furcsa, hogy már kevesen is köszönnek. Ezt mondjuk hiányolom. Én köszönök, mert anyám így tanított.

Hogy kerültél 10 évvel ezelőtt az ALDI-hoz?

Találtam egy hirdetést a neten, ezáltal egy ügynökség megtalált.

Pont akkor döntöttünk úgy a feleségemmel, hogy elköltözünk Miskolcról. Akkor még Kanadában volt munkavállalási engedélyem, először oda akartam menni, de ezt feltételekhez kötöttem: ha oda megyünk, akkor 3-4 évig még nincs gyerek. Másik opció, hogy akkor menjünk Pestre. (szerk.: Kanada nem lett, ellenben két csoda lurkó igen. :)

Stores supporton kezdtem Agentként. Én voltam kb. a 24. kolléga, mindenki németes volt, ellenben angolul csak 3-4-en beszéltünk…

Kitől tanultál a legtöbbet és mit?

Az egyik korábbi Manageremtől és az akkor még egyik peer, Team Lead kollégámtól. A szakmai viselkedést, hogyan tudjak jól működni egy akkor még konzervatívabb szemléletű cégnél, azt tőlük tanultam. Előtte hat évig hajókon dolgoztam, másfél évet pedig SSC-nél. Az a cég akkor még sokkal szabadabb volt, az ALDI akkoriban meg nagyon kötött.

Én mindig kilógtam a határokon, és ezt nehéz volt kezelni. De ettől a három embertől megtanultam, hogyan lógjak ki. Mert nem baj ha kilógok, ha annak van értelme, és eredménye.

Miben fejlődtél az AIIS által a legtöbbet?

Vezetésben, a vezetői skillekben.  A tényleges irányításban - példaként egy rendszerbevezetésnél - mit mikor és hogy csináld úgy, hogy az embert is nézd, amellett, hogy a feladat el legyen végezve. 2019 óra egy felmondóm volt, ami nagyon jó.

Elkötelezettségben a cég iránt. Korábban sosem voltam ilyen elkötelezett. És a projekt managementben.

Min változtatnál utólag, ha tehetnéd?

Kevesebbet ellenkeztem volna a céges szabályzat ellen, mert nincs értelme…  Sokszor úgy ellenkeztem, hogy nem gondoltam át.

Többet delegálnék. Illetve a lehetőségek jobb kihasználása. Pl. hamarabb élnék a nemzetközi projekt adta lehetőségekkel.

Mi volt a legnagyobb kihívás?

Egy óriási transzformációs projekt keretén belül az egyik szoftver bevezetésünk. Egyedüli key-userként kellett az egész projektet megvalósítani, így a vezetői feladatok mellett nagyon sok operatív feladatot vittem.

Mi volt a legemberibb?

Hogy a feleségem is itt dolgozik egy másik részlegen, ezért nagyon hálás vagyok.

Mi volt a legmeghatározóbb élményed?

Itt is az előbb említett szoftver beveztést mondanám. Az első olyan önálló projektem, ahol saját hatáskörben döntési jogkört kaptam, és egyedül vihettem végig az egész projektet.

Mire vagy a legbüszkébb a 10 alatt?

Az ügyfélszolgálati csoportban végzett tevékenységre - felépítés, projektek bevezetése, a magyar ALDI-val való jó kapcsolat kialakítás, illetve, hogy 2019 decembere óta egy felmondóm volt.

Van-e valami, amit még nem értél el itt, és szeretnél megvalósítani?

Mindig van ilyen. Nehéz megfogalmazni, mert mindig van olyan projekt, feladat, amit szívesen csinálnék. Most már, ha lenne lehetőség, szeretnék magasabb szintre is lépni, de nem minden áron. Olyan projekteket és kihívásokat keresnék, ahol építhetek. A vásárlói ügyfélszolgálatban is ez fogott meg. Először fel kellett építeni az egészet, aztán a transzformációs projekt, nyitvatartás bevezetés, új szoftver bevezetés, L2 kiépítése. Az üzemeltetés nem annyira az én világom, inkább az építést szeretem.

Mi tart itt 10 év után?

Még mindig úgy gondolom, hogy ha egy szót kéne használjak a cégre, akkor az, hogy fair. Nagyon fair. Biztos alapokon nyugszik, jó perspektívákat kínál, emellett pedig mindig volt egy személyes kötelesség tudatom, hogy van még itt dolgom.