Fókuszban a munkatársaink
Személyügyi és HR területeken az ember áll a középpontban. HR szakembereink leendő munkatársaink toborzásáért, vállalati arculatunk kialakításáért, dolgozóink szakmai továbbképzéséért felelnek.
Bérszámfejtő munkatársaink pedig a munkaüggyel kapcsolatos feladatokat látják el.
Kezdjük együtt!
A HR területén azon munkálkodunk, hogy a megfelelő csatornákon keresztül megtaláljuk leendő munkatársainkat, akik hosszú távon az ALDI csapatát erősítik. Munkatársaink a hozzánk jelentkezők ideális munkahelyének megtalálásában, és a beilleszkedésben, betanulásban nyújtanak segítséget. Meglévő munkatársaink képzése, fejlesztése, vállalati egészségmegőrzéssel kapcsolatos teendők, employer branding, karrier oldalunk, egyes social media oldalaink kialakítása, üzemeltetése is feladatköreink közé tartoznak. A munkaügyi kérdésekkel kapcsolatos tanácsadás, illetve munkabérrel kapcsolatos témakörök a Személyügy területéhez tartoznak.
Human Resources
HR osztályunk három csoportból áll, melyek szorosan együttműködnek: toborzás-kiválasztási, képzés-fejlesztési és employer branding területek. Célunk, hogy megtaláljuk minél rövidebb idő alatt az adott pozícióra leginkább alkalmas új munkatársainkat. Az egyes szakterületek vezetőinek igényei alapján megfogalmazzuk az álláshirdetéseket, majd aktiváljuk azokat saját karrier oldalunkon.
Az aktív keresés mellett a lehetőségekre különböző hirdetési csatornákon keresztül is felhívjuk a figyelmet, (online) állásbörzéken és toborzó napokon veszünk részt, használjuk, tervezzük és tartalommal töltjük meg saját social media felületeinket, mint Facebook és LinkedIn, valamint élünk a munkatársi ajánlás lehetőségével. Pályázóink anyagát kezeljük, idegen nyelvi készségeiket teszteljük, telefonos és személyes interjúkat folytatunk, utóbbit online formában is, melyeken az egyes területek vezetői is részt vesznek.
Új munkatársaink kezét belépéskor sem engedjük el, a betanulásban, beilleszkedésben is segítjük Őket. Az ALDI-nál eltöltött évek során szükséges kötelező képzéseket, idegen nyelvi kurzusokat, továbbá egyéb szakmai és soft skill tréningeket megszervezzük és után követjük. A kellemes munkahelyi légkörhöz egészségprogramjainkkal, versenyekkel, egyéb programokkal, lehetőség esetén rendezvények szervezésével járulunk hozzá. Lehetőség van nemzetközi projektekben aktívan közreműködni.
Személy- és munkaügy
A Személy- és munkaügyön munkatársaink előkészítik, naprakészen tartják a munkaszerződéseket, valamint bér- és TB számfejtést végeznek, bevallásokat, kimutatásokat is készítenek. Bérrel, járulékokkal, távolléti díjakkal, szabadsággal, beosztástervezéssel, munkaidő kerettel, továbbá egyéb felmerülő munkajogi kérdéssel kapcsolatban állnak rendelkezésre kollégáink, vezetőink, a hatóságok és anyacégünk felé.
Zsolt - Személyügyi csoportvezető
Az egyetemen Munkaügy és társadalombiztosítási igazgatási képzést végzett el, és már tapasztalt bérszámfejtőként érkezett 2018. januárjában a céghez. Bér és TB- ügyintéző munkatársként az első évben már bebizonyította, hogy érti és szereti az alkotó folyamatokat, a projektmunkákat, azóta Consultant, majd Csoportvezető pozícóba léptették elő és a klasszikus személyügyi feladatok mellett a projekteket és innovációs feladatokat is ő kezeli az osztályon.
Hol találkoztál a hirdetéssel? Milyen emlékeid vannak a felvételi folyamatról?
Az ALDI hirdetését egy állásportálon láttam meg, megtetszett a kiírás és elküldtem ide is a jelentkezésem. Elég sok állás közül az ALDI tűnt a legszimpatikusabbnak. A felvételi elbeszélgetésen számomra meglepő módon a jelenlegi kollegáim is bent voltak, és ők is tettek fel nekem szakmai kérdéseket.
Milyen feladatokért felelsz a Személyügyi osztályon?
Elsősorban az üzletek bérszámfejtéséért, és a külföldi kiküldetésekért felelek. Szerencsére valamennyi TB ügyintézést is tudok kezelni, így nem esem ki a gyakorlatból és ezzel is színesítem a napi munkámat. A másik legnagyobb terület pedig a projektek menedzselése, programok fejlesztése és optimalizálása.
Szerencsére elég színesek a napjaink, az adminisztráció mellett nagyon sok munkavállalóval kommunikálunk, kérdéseket válaszolunk meg és adott esetben segítséget, magyarázatot adunk nekik személyügyi témákban. Szeretem ezt a munkakört, mert könnyen megtalálom a közös hangot a kollegákkal és jó érzéssel tölt el, ha segíteni tudok a munkatársaknak.
Hogyan tudod összeegyeztetni a munka-magánélet egyensúlyát?
Ebben a szakmában mindenki tudja és mindenki el is fogadja, hogy a hónap eleje és a vége, a zárás, a bérszámfejtés időszaka, ami erőteljesebben igénybe vesz minket. Ez a szakma velejárója, ehhez mérten alakítjuk az egyéb programjainkat.
Csapaton belül jól össze tudjuk hangolni, ki mikor megy szabadságra, gördülékenyen meg tudjuk oldani egymás helyettesítését és rugalmasan állunk hozzá, így mindenkinek van megfelelő magánélete.
Szabadidőmben aktívan sportolok, futok, focizom és éppen mikor milyen újfajta sportot próbálok ki. Szeretek új dolgokat kipróbálni nem csak a sporton belül, de a konyhában is, szívesen kísérletezgetek új receptekkel.
Mi motivál a legjobban?
A csapat, minden nap adnak valami pluszt. Mindenki emberséges, mindenki pozitív. Csak jó tapasztalatokat tudok említeni.
Miért szeretsz itt dolgozni?
Összetartó, szeretettel teli csapat a miénk. A kollegák megértőek és kivétel nélkül számíthatunk egymásra. Mind szakmai kérdésekben, mind privát ügyekben tudunk egymásra támaszkodni, kikérjük egymás véleményét. Továbbá minden munkaeszköz biztosított, ami a megfelelő munkavégzéshez szükséges.
Van kedvenc ALDI-s terméked?
A humuszt és az ajvárt nagyon szeretem.
Ági - Tréning koordinátor
Mióta dolgozol Nálunk?
2018 nyarán nyertem felvételt az ALDI HR osztályára. Egy ismerősöm is akkoriban kezdett el az ALDI-nál dolgozni és nagyon jókat mesélt, ezért elkezdtem nézegetni a karrieroldalon a pozíciókat és hamarosan meg is pályáztam a nekem legmegfelelőbbet.
Milyen volt az első benyomásod az ALDI-ról?
Már az interjú során is kiderült számomra, hogy egy stabil hátterű, jól szervezett csapatba jelentkeztem, így amikor néhány nappal az interjút követően telefonon kerestek, nem volt kérdés számomra az ajánlat elfogadása.
A munkád melyik részét szereted a legjobban?
Leginkább a projekteket szeretem, ezek változatos, izgalmas feladatokkal járnak és a szervezés részük is közel áll hozzám. Rendszeresen kapunk új projekteket, így sosem válik monotonná a napi munkavégzés. Természetesen vannak állandó jellegű feladataim is, mint például az Excelben való adatkezelés, amit szintén szeretek és sokat tudtam fejlődni a használatában az ALDI-nál eltöltött idő alatt.
Milyen a kapcsolatod a feletteseiddel és a munkatársaiddal?
Nagyon jó a kapcsolatunk egymással. Támogató csapat vesz körbe. A kisfiammal töltött otthonlét utáni visszatérés során adódtak kihívások, de bármilyen kéréssel fordulhattam a csapathoz, mindenben igyekeztek a legjobb tudásuk szerint támogatni, így én is könnyebben vettem az akadályokat. Gyakran dolgozunk közös projekteken, ahol még inkább fontos, hogy meglegyen az összhang és támogatni tudjuk egymást.