„Minden eddigi munkahelyet fel kell tölteni az önéletrajzban.”

Talán még mindig él a hagyományos felfogás szerint az, hogy minden eddigi betöltött állást és pozíciót fel kell tüntetnünk az önéletrajzunkban. Ez valóban teljesebb képet adhat rólunk, de ne felejtsük el, hogy az önéletrajz egy marketing eszköz. Ezt a dokumentumot ajánlatos úgy elkészítenünk, hogy a lehető legjobb benyomást érjük el vele.

 

  1. Ahelyett, hogy kimerítő felsorolást adnánk az eddigi összes munkahelyünkről, törekedjünk arra, hogy a betöltésre kívánt állással kapcsolatos releváns munkatapasztalatainkat gyűjtsük össze. 

  2. Segítségünkre lehet, ha gondosan átnézzük, hogy a kívánt állás szempontjából milyen munkahelyeket, szakmai tapasztalatokat, konkrét projekteket célravezető megemlítenünk. Fontos, hogy időben visszafelé haladjunk, vagyis mindig a legfrissebb tapasztalat kerüljön előre. Például, ha már 20 éve a pályán vagyunk, nem szükséges az önéletrajzba beleírnunk a legelső munkahelyünket vagy olyan tevékenységet, amelyek teljesen lényegtelenek az új munkaadónk számára.

  3. Egy-egy álláslehetőségre több százan is jelentkezhetnek, így elképzelhetjük, hogy egy-egy jelentkezésre az előszűrési fázisban mennyi idő juthat. Javítsuk saját esélyeinket azzal, hogy kiemeljük a lényeget, valamint a releváns szakmai tapasztalatokat helyezzük előtérbe.

  4. Fontos, hogy az alatt a pár perc alatt, amennyi figyelmet kap az anyagunk, a lehető legnagyobb érdeklődést és szimpátiát keltsük fel. Ami ebben még segít: precizitás, hibátlan helyesírás, lényegre törő fogalmazás, rendezettség, és nem utolsó sorban a logikus felépítés.

 

Ne felejtsd el, hogy önéletrajod küldetése az, hogy felkeltse az érdeklődést a személyed és a szakmai rátermettséged iránt.