Incident Manager - Vivien
Hogy kerültél az ALDI-hoz, és mióta dolgozol nálunk? Az eddigi ALDI-karriered során történt változás a munkakörödben/ pozíciódban?
Családom egy közeli barátja egy rendezvény alkalmával látogatott el hozzánk Pécsre és beszélgetésbe elegyedtünk. Ő akkoriban már több éve dolgozott az Aldinál és kíváncsi voltam a tapasztalataira, illetve arra, hogy pontosan mivel is foglalkoznak az Aldi IT szekciójában. Én akkoriban Pécsett dolgoztam egy IT cég-nél, mint „Workplace Support Specialist”, viszont mihamarabb váltani szerettem volna, mert úgy éreztem, hogy az adott cégnél nincs lehetőségem tovább fejlődni. Nagyon sok érdekes információt kaptam az Aldiról és lévén, hogy pécsi vagyok szóba jött az új pécsi telephely megnyitása is, ami egyből felkeltette az érdeklődésemet.
Ott és akkor eldöntöttem, hogy másnap az első dolgom lesz, hogy megpályázzam a nyitott pozíciók egyikét. Ez így is történt, a pécsi telephely megnyitásakor további három agent kollégával együtt kezdtük el a támogatást az új irodából 2018 májusában. Nem sokkal több, mint fél évet töltöttem agent pozícióban, majd a Non-Stores részleg Incident Managereként folytattam a pályafutásomat, illetve jelenleg is ebben a pozícióban tevékenykedek.
A jelenlegi pozíciódat, feladataidat hogyan írnád le úgy, hogy a nem SD közegben dolgozók is megértsék?
Aki IT területen mozog, bizonyára a saját bőrén is gyakran tapasztalja, hogy a kívülállók számára nagy kihívást jelent megfogalmazni/megértetni, hogy mivel is foglalkozunk pontosan. Az Incident Manager feladatköre igen összetett, de igyekszem pár szóban összefoglalni. Amennyiben az általunk nyújtott szolgáltatásban/annak valamely folyamatában zavar keletkezik, arra mielőbb reagálnom kell, a megfelelő felek bevonásával és az adott hibát a lehető leggyorsabban kell elhárítanunk. A cél gyakorlatilag, hogy az általunk nyújtott szolgáltatás minőségét a megfelelő színvonalon tartsam, esetleges káros hatásokat minimalizáljam és a kapcsolódó területekkel folyamatosan kommunikáljak, koordináljam az információ áramlását.
Mi az, amit őszintén szeretsz a munkádban, a cégben, a mindennapokban.
Személyiségemből adódóan nagyon szeretem az ingergazdag környezetet, pörgést, kapcsolatépítést és a csapatmunkát. Az Aldi mindezen igényeimnek maximálisan eleget tesz. Van pár dolog azonban, amit szeretnék mindenképp kiemelni, ezek közül is az első a pécsi csapat lenne. Szerencsésnek érzem magam, mert olyan emberekkel vagyok körülvéve, akikre nem csak a szakmai életben, de a mindennapokban is számíthatok. Gyakran összejárunk a kollégákkal munkaidőn kívül is és igazi csapattá avanzsálódtunk az utóbbi időszakban. Az Aldinál egyes projektek kapcsán lehetőség nyílik külföldi utazásokra is, ahol alkalmam van új emberek megismerésére és a tudás/tapasztalok megosztására, ami számomra mindenképp motiváló. Nagyon szeretek új dolgokat tanulni és fontos számomra, hogy ezen tudást haza is tudjam vinni és ott hasznosítani.
Milyen különbségeket látsz más SD-vel, vagy korábbi munkahelyeiddel összehasonlítva?
Az ALDI-nál kifejezetten előny, hogy kapok rendszeres visszajelzést a munkámról, valamint több területen is kikérik a szakmai véleményemet bizonyos döntések meghozatala előtt. Specialitás ugyancsak a kiszámítható előremeneteli rendszer és transzparens bérezés.
Ami szokatlan volt, hogy kicsit konzervatívabb az előző munkahelyemnél, de ezzel tudok azonosulni.
A non-stores-ban (nemzetközi központok támogatásért felelős csapat) azt szeretem, hogy alapvetően folyamatosan bővülő részleg (új kollégák, új szolgáltatások, új támogatási területek), ezáltal kicsit mindig megújul, mindig más. Ettől változatos és kihívás a számomra.
Mik azok a dolgok, amiket kifejezetten itt sajátítottál el?
Szakmai szempontból mindenképp ugródeszka volt számomra a jelenlegi pozíció. Egy teljesen új szemléletet, tudást adott az eddigi Service Desk tapasztalattal összehasonlítva.
Példákat is említve, hogy miben érzem a fejlődést szakmailag: prezentációs skillek, training tartás, ITIL, Service Ownerek számára Service Review-k tartása, tendenciák, riportok bemutatása.
De emberileg is változtam, hiszen incident managerként én a csapatért dolgozom, őket képviselem. Ez a csapatmunkának egy teljesen más szemléletét mutatta meg, empátiával, segítőkészséggel fordulok a kollégák felé.
Kérlek, írj egy olyan dolgot, amivel a legszívesebben töltöd a szabadidődet, vagy témakör, ami iránt a leginkább érdeklődsz, ami a leginkább téged jellemez.
Szabadidőben leginkább a sütés-főzés, gasztronómia köt le, Social Media felületekre is rendszeresen posztolok a témában.
Állatbolond vagyok, egy weimari vizsla boldog tulajdonosa. Ezek mellett szívesen vagyok a szabadban. (kirándulás, túrázás)
*Vivien az interjú óta Team Lead pozícióba lépett előre.


IT Professional - Róbert
Hogy kerültél az ALDI-hoz, és mióta dolgozol nálunk? Az eddigi ALDI-karriered során történt változás a munkakörödben/ pozíciódban?
2018 novemberében kerültem a céghez, egy már itt dolgozó ismerősöm javallotta a helyet. Kezdetben boltokat támogattam telefonon, de amint a managerek bejelentették, hogy indul egy új csoport, új feladatkörrel, azonnal jelentkeztem.
A jelenlegi pozíciódat, feladataidat hogyan írnád le úgy, hogy a nem SD közegben dolgozók is megértsék?
Az Aldi világban használatos informatikai rendszereket monitorozzuk a csapatunkkal, hibákat keresünk, amiket vagy megoldunk, vagy magasabb szintre továbbítunk.
Mi az, amit őszintén szeretsz a munkádban, a cégben, a mindennapokban.
Kedvelem a munkatársaimat, számíthatok rájuk. Változatos a munka, mindig hoz valami újat, jó látni, ahogy a folyamatok a szemünk láttára forrják ki magukat. A fizetéssel is elégedett vagyok, ez helyi viszonylatban kimagasló.
Milyen különbségeket látsz más SD-vel, vagy korábbi munkahelyeiddel összehasonlítva?
Családias a légkör, van egyfajta személyessége. Megbecsültnek érzi itt magát az ember.
Sokkal több a fejlődési lehetőség, mint máshol.
Mik azok a dolgok, amiket kifejezetten itt sajátítottál el?
Azt, hogy minden ember rendelkezik egy „saját specialitással”, amit csak ő tud, amiben ő a legjobb. Mindenkitől lehet tanulni valamit. Türelmet, hozzáállást, precizitást, rendszeretetet, bármit.
Kérlek, írj egy olyan dolgot, amivel a legszívesebben töltöd a szabadidődet, vagy témakör, ami iránt a leginkább érdeklődsz, ami a leginkább téged jellemez.
Asztalitenisz: orrvérzésig, megszállottan.
Senior IT Professional - Kriszti
Hogy kerültél az ALDI-hoz, és mióta dolgozol nálunk? Az eddigi ALDI-karriered során történt változás a munkakörödben/ pozíciódban?
Miután felmondtam az előző munkahelyemen, elmentem egy munkaközvetítő céghez, ahol több lehetőség mellett végül az ALDI lett a befutó. 2014. júniusában Service Desk Agent pozícióban kezdtem. Decemberben előléptettek Lead Agent pozícióba, majd 2018. nyarán szülési szabadságra mentem. Mikor visszatértem, a felettesemmel megbeszéltük, hogy szeretnék más feladatokat is csinálni, így kaptam egy új feladatkört, és lettem Senior IT Professional.
A jelenlegi pozíciódat, feladataidat hogyan írnád le úgy, hogy a nem Service Desk közegben dolgozók is megértsék?
Ugyan a pozíció megnevezésben szerepel az IT szó, jelenleg nem a szó szoros értelmében illik ez a munkámra. Főleg projektekben veszek részt, mint például a Budapest One-ba való költözés, beszerzések lebonyolítása, dekorációtervezés, belső strukturális változásokban való segédkezés, beosztástervezés és egyéb ad-hoc jellegű feladatok.
Mi az, amit őszintén szeretsz a munkádban, a cégben, a mindennapokban.
Azt, hogy változatos a munka, modern és szép a munkakörnyezet, és ami nekem a legfontosabb, jó a csapat, nagyon szeretek velük dolgozni.
Milyen különbségeket látsz más Service Desk-vel, vagy korábbi munkahelyeiddel összehasonlítva?
Másik service desk tapasztalatom nincs, teljesen más munkákat végeztem korábban, de egy ekkora multinál dolgozni több előnnyel is jár. Egyrészt stabil cég, ami a korona járvány alatt be is bizonyosodott, tehát az embernek nem kell félnie attól, hogy egyik napról a másikra megszűnik a munkahelye. Ezen kívül magas a bérezés, ami a jelenlegi piaci árak mellett nagyon jól jön. Mivel többen látunk el hasonló feladatokat, így rugalmasabb tud lenni a beosztás, ami szintén kényelmes, pláne gyerek mellett, Illetve tudok részmunkaidőben dolgozni, ami szintén elég fontos dolog anyaként.
Mik azok a dolgok, amiket kifejezetten itt sajátítottál el?
Sokkal jobban beszélek angolul, illetve számítástechnikai dolgokban is sokat fejlődtem. Ezen kívül sokat javultak a soft-skill-jeim és szervezési készségem.
Az első gyermek után hogyan emlékszel a visszatérésre? Mik változtak a korábbi tapasztalatokhoz képest?
Elég nagy változás ment végbe pont akkor, mikor én eljöttem, de szerencsére az én csapatomban többnyire a régi emberek maradtak, így azért könnyebb volt a visszailleszkedés és részmunkaidőben tudok dolgozni, aminek nagyon örülök.
Családanyaként hogyan látod, létezik az egyensúly a munka és magánélet között? Hogyan tudsz egyszerre érvényesülni a munkahelyeden, és otthon is jelen lenni?
Létezik, de nem könnyű megtalálni az egyensúlyt. Ebben a legnagyobb segítség a részmunkaidő, hiszen annyival többet lehet a családdal/gyerekkel tölteni. Illetve én „nyerek” még közös időt, hogy bevonom a mindennapi tevékenységekbe is a kiscsajt, segít főzni, mosni, hajtogatni, pakolni, stb. Egyikünk a gyereket hozza el, a másik megy boltba, vagy esetleg azután megyek el, miután elaludt Emma. Meg lehet oldani, de jól kell menedzselni és célszerű előre tervezni. :)
Hogyan tudtad managelni a Home Office alatt a napi munkát?
A covid elején hetekig kellett úgy dolgoznom, hogy nem volt nyitva a bölcsi, ott voltak nehéz pillanatok, mikor „szünetben” meseolvasás volt vagy építőkockázás a kislányunkkal. :) De olyan is volt, hogy rajtam aludt/pihent miközben prezentációt készítettem.
Kérlek, írj egy olyan dolgot, amivel a legszívesebben töltöd a szabadidődet, vagy témakört, ami iránt a leginkább érdeklődsz, ami a leginkább Téged jellemez.
Nagyon morcos tudok lenni, ha éhes vagyok, de egy jó sushival vagy steak-el bárki le tud kenyerezni. :) „Titokban” pedig tortákat sütök, szóval ha ennétek egy jót, keressetek bátran. :)


Training coordinator - Dóri
Hogy kerültél az ALDI-hoz, és mióta dolgozol nálunk? Az eddigi ALDI-karriered során történt változás a munkakörödben/ pozíciódban?
2013 őszén kerültem az ALDI-hoz, a férjem hallott erről a lehetőségről. Stores-os, a boltokat támogató service desk munkatárs pozícióban kezdtem és innen is mentem el szülési szabadságra. Amikor 2018 nyarán visszatértem, ugyanebben a munkakörben, viszont egy másik csapatban, az úgynevezett Non-Stores team-ben helyezkedtem el. Itt a központi irodai munkatársakat támogatjuk Európa szerte - többek között. Szűk egy évvel később váltottam ismét, ezúttal a tréning csapatba és most is itt dolgozom.
A jelenlegi pozíciódat, feladataidat hogyan írnád le úgy, hogy a nem Service Desk közegben dolgozók is megértsék?
Ez egy nagyon sokrétű, komplex feladatkör, könnyebb és nehezebb megoldandó feladatokkal. Az új belépő kollégák fogadása, betanulásának tervezése és nyomon követése ugyanúgy hozzánk tartozik, mint az új beérkező támogatásokkal kapcsolatos oktatások megszervezése, az éves kötelező tréningek és vizsgálatok betervezése (gondolok itt például az üzemorvosi látogatásokra, vagy a Tűz- és munkavédelmi oktatásokra). Vannak oktatások, amiket mi - a tréning csapat - tartunk, van, amit online felületen kell elvégezniük a kollégáknak és természetesen sok oktatás megszervezésében is közreműködünk.
Mi az, amit őszintén szeretsz a munkádban, a cégben, a mindennapokban.
Sok kihívással, rengeteg egyeztetéssel jár ez a munka, de ez az egyik legizgalmasabb része is. A Service Desk-en dolgozó kollégák létszáma folyamatosan nő és minél több munkatársunk van, minél több csapat alakul meg, annál szerteágazóbb a mi munkánk is. Minden sikeres, nagy létszámú beléptetés, minden jól megszervezett oktatás igazi sikerélmény tud lenni, olyankor ez nem csak a munkában ad lendületet, hanem akár a magánéletben is.
Milyen különbségeket látsz más Service Desk-el, vagy korábbi munkahelyeiddel összehasonlítva?
A korábbi munkahelyeimen nem ismertem, nem láttam hasonló munkakört, mint az, amiben most dolgozom. Sokféle feladatkör keveredik benne, sok társosztállyal tartjuk fent a kapcsolatot napi szinten, és ami számomra a legvonzóbb, hogy szinte teljes önállóságot kíván meg. Ez egyrészt nagyfokú bizalmat követel meg közöttem és a közvetlen felettesem között, másrészt viszont komoly felelősséggel is jár. Ez, mint service desk agent még másképp működött. Ott szigorú, előre definiált keretek között kellett dolgoznom, aminek szintén megvoltak az előnyei, ugyanakkor nekem a jelenlegi elvárások jobban passzolnak a személyiségemhez és a munkabírásomhoz is.
Mik azok a dolgok, amiket kifejezetten itt sajátítottál el?
Elsősorban a csapatmunkát emelném ki. Soha nem hittem volna, hogy ilyen gördülékenyen tudok másokkal együtt dolgozni, ez azonban a jelenlegi munkakörömben teljesen máshogyan alakult. Maga a munka jellege, a felettesem hozzáállása, valamint a közvetlen munkatársaimmal kialakított munkatempó és egyfajta ösztönös bizalom teljesen megváltoztatta a véleményemet a teamwork-ről. Nemcsak képessé váltam rá, de a módszer híve is lettem: bizonyos munkakörökben elengedhetetlen a csapatmunka, minden napomat feldobja, hogy abban a team-ben lehetek, amiben jelenleg vagyok.
A gyermekekkel való otthonlét után hogyan emlékszel a visszatérésre? Mik változtak a korábbi tapasztalatokhoz képest?
Majdnem négy év után, két kicsi gyermekkel nagyon izgultam a visszatéréssel kapcsolatosan, szerencsére feleslegesen. Teljes támogatást élveztem, részmunkaidőben tudtam ismét elhelyezkedni, a beosztásnál is figyelembe vették, hogy a gyermekeimet csak én tudom fixen vinni és hozni az óvodába/-ból, mivel a férjem beosztása folyamatosan váltakozó.
A munkahelyem nagy változásokon ment keresztül ezekben az években, átalakult a belső szervezeti struktúra, létszámban is nagyon megnövekedtünk. Ez a folyamat azóta is tart. Kicsit hosszabb ideig tartott így ismét beilleszkedni, de nem volt nehezebb, mint első alkalommal.
Családanyaként hogyan látod, létezik az egyensúly a munka és magánélet között? Hogyan tudsz egyszerre érvényesülni a munkahelyeden, és otthon is jelen lenni?
A legfontosabb az időbeosztás kérdése és ezt a 30 órás munkaidő jól megoldja számomra. Reggel elviszem a gyerekeket az oviba, bemegyek a munkahelyemre (ami a BP One-ba költözéssel ráadásul sokkal rövidebb ideig is tart, mint korábban), majd délután összeszedem a gyerekeket és velük vagyok. A jelenlegi pozíciómmal már együtt jár, hogy megoldandó problémákon otthon is gondolkozom, de ez nem vesz el a családommal töltött időből. Én nagyon szeretek dolgozni. Ahhoz, hogy kiegyensúlyozott legyek, szükségem van saját magamra fordított időre és saját sikerélményekre. Ezt igyekszem a gyerekeimnek is átadni és azt tanítani nekik, hogy tegyenek magukért olyan dolgokat, amikre büszkék lehetnek. A munkahelyi sikerek ugyanolyan fontosak, mint az, hogy itthon anyaként én vagyok az, akire mindenki támaszkodik - ez adja meg nekem az egyensúlyt az életemben.
Hogyan tudtad megoldani a Home Office alatt a napi munkát?
Összességében nagyon nehéz szűk három hónap volt, míg zárva voltak az ovik - napi egy óra séta délutánonként messze nem köti le két ilyen energiabomba erejét. Szerencsére azonban rendes gyerekeim vannak. Nem alakítottunk ki fix napi menetet velük, az étkezésekhez kötött blokkokban dolgoztunk együtt és fegyelmezetten tudtuk lebonyolítani a napokat. Volt sok alkalom, amikor megbeszéléseken voltam és ők a háttérben szépen le tudták kötni magukat, ilyenkor nagyon büszke voltam rájuk és a jó kapcsolatunkra. Nagyon sokat számított a nagyobbik gyereknek, hogy az utolsó munkaórámban, amikor a tesója aludt, ott lehetett mellettem és mesét nézhetett a telefonomon. Ez nálunk alapvetően nem megengedett, jutalomként motiválta őt arra, hogy kitartson. Nekem is erőt adott, hogy a gyerekek ilyen ügyesek voltak a mindennapok során.
Kérlek, írj egy olyan dolgot, amivel a legszívesebben töltöd a szabadidődet, vagy témakört, ami iránt a leginkább érdeklődsz, ami a leginkább Téged jellemez.
Amit a legjobban szeretek, az a séta és a kirándulás. Nem vagyunk nagy túrázók, viszont menni nagyon szeretünk, és amikor lehet, erre időt is szánunk. Két gyerek, a háztartás, a részmunkaidős állás és az idei évben lebonyolított lakásfelújítás mellett hobbira nem marad úgy időm, de amikor belefér, olvasok is. Jelenleg pedig ismét készülök a munka ideiglenes abbahagyására, ugyanis tovább bővül a családunk. Izgalmas lesz pár év múlva újra visszatérni és meglátni, mennyi minden történt, amíg újfent távol voltam!
IT Manager - Réka
Hogy kerültél az ALDI-hoz, és mióta dolgozol nálunk? Az eddigi ALDI-karriered során történt változás a munkakörödben/ pozíciódban?
2014-ben kerültem az ALDI-hoz. Még egyetemre jártam, végzős voltam, de szerettem volna mielőbb tudni, a diploma után hol tudok majd elhelyezkedni, ezért elkezdtem munkát keresni.
Az ALDI lehetőségével egy fejvadász cég talált meg. Az interjú után, még hazafele tartottam, mikor megjött az ajánlat. Sosem felejtem el, nagyon boldog voltam.
Nem is kerestem más lehetőséget, azóta dolgozom a cégnél. Számos pozíciót, szerepkört és projektet megjárva fejleszthettem a tudásomat. Idén januártól IT Managerként dolgozom.
A jelenlegi pozíciódat, feladataidat hogyan írnád le úgy, hogy a nem Service Desk közegben dolgozók is megértsék?
Három területért vagyok felelős:
Elsőként a Service Transition Management-et szeretném említeni. A csapat azért felel, hogy a Service Desk-en dolgozó kollégák támogatni tudják az új szolgáltatásokat. Tranzícionálják, vagyis átvezetik, bevezetik a mi céges kultúránkba ezeket az új informatikai és egyéb szolgáltatásokat, amelyeket támogatnunk kell.
Ezzel összefüggésben, felelős vagyok még a szervezeti változásmenedzsmentért is. Ennek keretén belül szeretnénk a már meglévő munkavállalóinknak mutatni, bár számos új kolléga csatlakozik hozzánk, a régi és lojális kollégáinkra is figyelünk, az ő igényeiknek is igyekszünk megfelelni.
Harmadik területként pedig a vállaltunk Financial Menedzsmentjéért vagyok felelős.
Mi az, amit őszintén szeretsz a munkádban, a cégben, a mindennapokban.
A változást, az ezzel járó lehetőségeket és a kollégákat. Egy csapat vagyunk, ezért fantasztikus érzés azt megélni, hogy együtt fejlődünk, és leszünk jobbak, mint amilyenek tegnap voltunk.
Milyen különbségeket látsz más SD-vel, vagy korábbi munkahelyeiddel összehasonlítva?
Nos, a diákmunkákat nem sorolnám egy lapra egy főállású munkahellyel :) Mint említettem, nekem az ALDI az első (és utolsó? :) ) igazi munkahelyem. Előtte többek között tolmácsként dolgoztam alkalmi megbízásokkal.
Mik azok a dolgok, amiket kifejezetten itt sajátítottál el?
Rengeteg dolgot, erről lehetne egy külön cikket írni :) Csak hogy párat soroljak fel: jelentősen fejlődött természetesen az IT szaktudásom, és ez magabiztossággal tölt el. Ezen kívül mindenképpen kiemelném ITIL folyamatokat és a projekt menedzsment ismereteket. Számos nemzetközi projektben volt lehetőségem részt venni, ahol elleshettem német, brit, amerikai, ír, svájci, stb nemzetiségű kollégák módszereit is.
Végül, de nem utolsó sorban, a vezetői pozíció miatt rengeteg tanultam egyrészt saját magamról, másrészt az emberekkel való együttműködésről.
Kérlek, írj egy olyan dolgot, amivel a legszívesebben töltöd a szabadidődet, vagy témakört, ami iránt a leginkább érdeklődsz, ami a leginkább Téged jellemez.
Sport, sport és talán még egy kis sport! Mindezt a barátokkal, a Káli-medencében, egy nagy adag somlói elfogyasztása után! :)
