Hogyan kerültél az ALDI-hoz, és mióta dolgozol nálunk? Az eddigi ALDI karriered során milyen változások történtek a munkakörödben/ pozíciódban?

Friss egyetemistaként, 2017-ben kerültem az ALDI-hoz. Akkoriban a szentendrei üzletben dolgoztam árufeltöltőként, részmunkaidőben. Amikor eljött a szakmai gyakorlatom ideje, az akkori felettesem javaslatára adtam be a jelentkezésemet a Service Deskre, egy gyakornoki pozícióra.

Eleinte projektmenedzsmenttel és riportinggal foglalkoztam. Néhány hónap elteltével szólt a felettesem, hogy szeretnének a fél éves gyakorlat után főállású munkatársként alkalmazni.

Ekkor kezdtem el komolyabban ITSM témákkal foglalkozni, illetve megismerni a ServiceNow platformot.

Nagyjából egy évvel később lehetőségem nyílt megpályázni egy Junior ServiceNow fejlesztői pozíciót a cégen belül, amit gondolkodás nélkül meg is tettem - közelebb áll a szívemhez a technikai oldal, mint a folyamatbeli.

A programozói tudásom megvolt, a felületet pedig felhasználói oldalról remekül ismertem. Ez segített hamar megérteni a beérkező hibajegyeket, fejlesztési igényeket.

Másfél évvel később, 2021 januárjában elhagyhattam a Junior előtagot, így ma már fejlesztőként dolgozom az ALDI-nál.

 

A jelenlegi pozíciódat, feladataidat hogyan írnád le úgy, hogy a nem Service Desk közegben dolgozók is megértsék?

Egy, a cégen belül napi szinten ezrek által használt szoftver karbantartásán és fejlesztésén dolgozok egy nemzetközi fejlesztői csapatban.

A karbantartás alá tartozik a szoftverhibák okának feltárása (majd azok javítása), felhasználó és jogosultság menedzsment, adatkarbantartás, általános kérdések megválaszolása.

Fejlesztés címszó alatt pedig főként az igényfelmérést, technikai specifikációk írását, és magát a fejlesztést, programozást kell érteni.

 

Mi az, amit őszintén szeretsz a munkádban, a cégben, a mindennapokban.  

A Munkámban:

Látom, értem és érzem, hogy a napi munkámnak van értékteremtő hatása, ez nagyon motiváló a számomra.

A Cégben:

Az abszolút korrektséget. Nem tudnék egy alkalmat se felhozni, amikor úgy éreztem, hogy nem fair bánásmódban részesültem.

A Mindennapokban:

A fejlesztő kollegákat tudnám kiemelni, hiszen velük vagyok napi kontaktban. Akár a magyar, akár a külföldi tagokat nézem, mindenki hozzá tudja tenni a feladatokhoz a saját speciális tudását, így egy nagyon jó csapatot alkotunk. Ha ez nem lenne meg, az nagyban megnehezítené az előrehaladást.

 

Milyen különbségeket látsz más szolgáltatókkal, vagy korábbi munkahelyeiddel összehasonlítva?

ALDI nevelés vagyok, így más Service Deskhez, fejlesztői csapathoz, vagy munkáltatóhoz csak a barátaim elmondásai alapján tudnék viszonyítani.  Ezek alapján úgy gondolom, hogy nálunk több lehetőség van akár horizontális, akár vertikális irányú váltásra. Mindenki megtalálhatja a számára megfelelő munkakört.

 

Mi az a tudás, amit kifejezetten itt sajátítottál el?

Lényegében minden a programozáson és az egyéb IT ismereteimen kívül, ami a napi munkámhoz elengedhetetlen.

Mielőtt idejöttem volna, gyakorlatilag fogalmam sem volt, hogy egy Service Desk pontosan mit is csinál, az ITIL-t is csak választható egyetemi kurzusról ismertem, arról nem is beszélve, hogy sosem hallottam a ServiceNow platformról.

 

Említs egy olyan dolgot, amivel a legszívesebben töltöd a szabadidődet, vagy témakör, ami iránt a leginkább érdeklődsz, ami a leginkább téged jellemez.

Szeretek elmélyedni a sorozatokban, megfigyelni minden apró részletet, amit a show készítői beletettek.

Örök kedvenceim a Breaking Bad és a Better Call Saul, a jelenlegi, amit fogyasztok pedig a True Detective.

Ezen kívül barátnőmmel, barátaimmal, és Mogyoró nevű weimari vizslámmal töltöm a legszívesebben a szabadidőmet.